Blogolj!

Nem a marketing miatt végződik minden termék ára 99 forintra


Körülbelül az 1800-as évek végére kell visszaugranunk, ha szeretnénk megérteni, mi az oka az árak ilyen módon való alakulásának. Akkoriban a pénztárgépek nem voltak bekötve a NAV-hoz: egy egyszerű, de annál nagyobb szerkezet volt, melyet a pénztárosnak kezelnie kellett.

Az üzlettulajdonosok nem nagyon bíztak a jött-ment alkalmazottaikban, ezért az üzletükben kerek összegek helyett mindig úgy árazták a termékeiket, hogy a kedves vásárló legalább 1 cent visszajáróval távozhasson. Így ugyanis a pénztárosnak mindenképp ki kellett nyitnia a pénzkazettát, melyet a pénztárgép csengőjének megszólalása jelzett a bolt másik felében álló üzletvezetőnek. Ha ez nem lett volna, az enyves kezű alkalmazottaknak nagyobb esélyük lett volna saját zsebre dolgozni, ezzel megkárosítva az üzletet.

A módszer okozta vásárlóerő-növekedésére később persze a marketingesek is rájöttek és sikerrel használták is, de a módszer nem az ő agyszüleményük volt.

https://tudtade.blogstar.hu/./pages/tudtade/contents/blog/65223/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?